Rancangan untuk bercuti di hujung minggu dan waktu yang diharapkan dapat dihabiskan dengan tawa riang dirosakkan oleh pihak penginapan. Melalui Twitter, Aira berkongsi pengalaman burvk dia dan abangnya menginap di sebuah hotel dekat Cameron Highland pada 3 Julai lepas.
Seumur hidup. Tak pernah lagi check in hotel kena tukar cadar sendiri. Tukar sarung bantal sendiri. Kemas bilik. Buang samp4h orang duduk sebelum ni.”
Berkongsi dengan Lobak Merah, Aira berkata dia telah buat tempahan melalui Traveloka lebih awal dan telah tiba di hotel tersebut pada jam 10 malam.
Namun, staf hotel beritahu bilik itu belum sempat dikemas dan mereka minta Aira dan abangnya tunggu saja di dalam bilik. Tapi, sehingga jam 11.30 malam masih tiada staf yang datang untuk kemas bilik. Aira pun terus hubungi lobi tapi tak ada yang jawab panggilan.
Mula-mula depa suh saya tunggu kat bilik. Waktu saya check in jam 10 malam. Bila dah tunggu dalam 11.30 malam takde staff yang datang. Saya cuba call lobi banyak kali. Tak jawab. Jadi saya buat keputusan untuk ke lobi.”
Bila ditanya, staf masih suruh mereka tunggu di dalam bilik. Tapi, tiba-tiba ada seorang staf berkata,
Kalau abang nak cepat. Abang boleh pasang (cadar) sendiri.”
Difahamkan, bukan Aira dan abangnya saja yang kena nasib macam tu tapi ada lebih kurang 5 tetamu lain yang dah tunggu lagi lama dari mereka. Salah seorang tetamu memberitahu Aira, mereka dah tunggu sejak pvkul3 petang tapi tiada staf yang datang tukar cadar.
Tunggu sampai 11.30 malam. Bilik masih belum kemas. Pergi lobi buat aduan. Berderet customer lain kena masalah sama.”
Lebih teruk lagi, menurut Aira pihak pengurusan berkata mereka tidak boleh refund duit tetamu kerana tiada di dalam polisi. Bukan itu saja, tiada staf yang datang untuk sanitize bilik seperti yang dimaklumkan.
Kerana tiada pilihan lain, Aira dan abangnya terpaksa akur untuk tukar cadar sendiri, kemaskan bilik yang dipenuhi sampah daripada tetamu sebelum ini. namun mereka hanya tidur di hotel tersebut selama satu malam. Pihak hotel juga dikatakan tidak memohon maaf di atas apa yang berlaku kepada tetamu mereka.
Tak apa la kami kemas sendiri. Semalam RM480 . Ambil dua hari. Tak apa la. Esok check out. Balik je. Hotel paling horr0r penah check in.”
Tiada kata maaf dari pihak hotel, patutnya kami check in untuk 2 hari , tapi esoknya kami dah check out, sebab tak tahan bilik bau busuk.”
Korang pernah ada pengalaman dilayan staff hotel macam ni?
Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!
Sumber : LobakMerah
via Sinar Viral Network
0 Comments