“Duga4n Besar Buat Kami Sekeluarga” -Syukor Khamis

 

NAMA Syukur Khamis bukan lagi asiing dalam kalangan peminat fotografi di Malaysia apabila remaja berusia 15 tahun itu pernah menjadi subjek utama bagi sekeping gambar yang diangkat sebagai Imej Asia 2018 oleh Asian Geographic, bagi kategori Jalanan/Orang Terbaik.

Foto memaparkan Syukur Khamis atau nama sebenarnya Muhammad Syukur Khamis yang begitu mesra dengan sekumpulan kerbau, juga haiwan-haiwan lain membuatkan anak muda ini digelar sebagai ‘Mowgli Malaysia’.

Terbaru Khabar dvka yang kita terima dari Kandang Pak Khamis di Kg Banggol Katong, Serada. Setakat pagi ni dah lebih 25 ekor kerbaunya m4ti secara mengejut. Tiada bahasa dapat Syukor dan ayahnya Pak Khamis luahkan, cuma linangan air mata dan harapan doa dari orang ramai sahaja yg diharapkan. Selebihnya berserah kepada Allah SWT, semoga ada sinar baik untuk keluarga ini dalam menghadapi dugaan ini.

Luahan Menteri Agama

Pagi ini menerima berita kem4tian tiba-tiba 25 ekor kerbau Pak Khamis di Kampung Banggol Katong, Kuala Terengganu. Kepada anakanda Syukor sekeluarga, banyakkan bersabar. Saya dimaklumkan, Syukor dan Pak Khamis amat sedih sekarang. ⁣

Saya ingin berpesan untuk diri saya jua semua yang membaca; hidup dan m4ti milik-Nya. Jasad kita juga adalah milik-Nya. Sedih itu hal yang biasa namun usah terlalu bersedih kerana ia adalah putaran biasa kehidupan makhluk Allah SWT. Maha Suci Allah yang mengikat pertalian kasih antara manusia dan haiwan dengan sebegitu erat. ⁣

Insya-Allah ada hikmah yang tersembunyi di sisi-Nya.⁣

Ya Allah, aku berlindung padaMu dari rasa sedih dan gelisah, aku berlindung daripada sifat lemah dan malas, dan aku berlindung padamu dari sikap pengecut dan bakhil, dan aku berlindung padaMu dari cengkaman hut4ng dan penind4san orang.

Apa2 boleh tekan link ke Facebook FB Syukor Khamis – Kampong Boy

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 



via Sinar Viral Network

Post a Comment

0 Comments

loading...